#1 2009-11-13 10:57:06

Suplemencik

Administrator

Zarejestrowany: 2009-11-10
Posty: 79
Punktów :   

Co zrobić by gra działała poprawnie

1. Flash Player - Informacje ogólne

1. Co to jest Flash Player i do czego go potrzebuję?

Flash Player to dodatkowy program (wtyczka), który umożliwia odtwarzanie grafik, animacji, a także gier niezależnie od przeglądarki (np. Firefox, Internet Explorer) czy systemu operacyjnego (Windows XP, Vista, MacOS). Zadaniem wtyczki Flash Player w tym przypadku jest stworzenie połączenia pomiędzy programem Flash i używanym systemem operacyjnym, a tym samym zagwarantowanie tego, że dany program będzie działał na wszystkich systemach.

Flash Player można pobrać za darmo w aktualnej wersji bezpośrednio od producenta Adobe, a następnie zainstalować na komputerze:

Zważaj proszę na wskazówki producenta Adobe, które podane są dla Twojego systemu.

Po udanej instalacji wtyczki można oglądać w swojej przeglądarce strony internetowe stworzone w technice Flash.

Pobierz wtyczkę Flash Player i już Twoja przeglądarka przygotowana jest na grę DarkOrbit

2. Jak ustawić optymalnie wtyczkę Flash Player?


Aby gra DarkOrbitchodziła płynnie, musisz skonfigurować Flash Player w grze.

W tym celu zaloguj się w grze i wystartuj gwiezdną mapę. Upewnij się, że znajdujesz się w strefie ochronnej w pobliżu wrót międzygalaktycznych lub bazy!

Teraz kliknij prawym klawiszem myszy przestrzeń na gwiezdnej mapie. Otworzy się menu i tu wybierz „Ustawienia”.

Następnie otworzy się asystent ustawień z różnymi symbolami.

U każdego gracza może być otworzony inny symbol, dlatego kliknij najpierw lewym klawiszem myszy pierwszy symbol na dole.

Sprawdź, czy pole „Aktywuj przyspieszenie hardware” jest zaznaczone.

Przyspieszenie hardware służy do tego, żeby Flash Player pracował bezpośrednio z Twoją kartą graficzną i tym samym mógł odtwarzać grafiki i ruchy szybciej i płynniej.

Następnie wybierz symbol z „folderem”.

Tutaj widzisz „pamięć lokalną”, z której może korzystać na Twoim komputerze aplikacja Flash.

Ustaw regulator na „Bez ograniczeń”, aby się upewnić, że DarkOrbit będzie mógł szybko zapisać na Twoim komputerze wszystkie potrzebne dane dotyczące gry. Jeśli pamięć została ograniczona, może się zdarzyć, że wymiana danych zostanie spowolniona.

Pozostałe ustawienia nie dotyczą gry, bo chodzi tu o opcje kamery i mikrofonu, z których DarkOrbit nie korzysta.

Kliknij pole „Zamknij”, a ustawienia zostaną zapisane na Twoim komputerze.

Sprawdzaj co jakiś czas, czy opcje te nadal ustawione są prawidłowo.

3. Procesory Dual Core i Quad Core

Flash Player chodzi wprawdzie na komputerach z procesorami Dual Core I Quad Core, jednakże korzysta tylko z jednego jądra procesora.

Dlatego dla wtyczki Flash Player obojętne jest, z ilu jąder składa się procesor w komputerze, na którym Flash Player chodzi. A ponieważ ma dostęp tylko do jednego jądra, ma więc też do dyspozycji jedynie wydajność jednego jądra. Do jądra tego mają też dostęp, oprócz Flasha, inne programy i system operacyjny. Dlatego wydajność komputera można łatwo przecenić.

Adobe zaleca dla rozdzielczości 852x420 minimum Pentium 4 z 2,33 GHz.


2. Flash Player - Optymalizacja działania gry


Jeśli DarkOrbit nie chodzi dobrze na Twoim komputerze, to zoptymalizuj następujące ustawienia:

Na gwiezdnej mapie po lewej stronie u góry znajdziesz przycisk „Set”. Po kliknięciu go, pojawi się menu do konfiguracji osobistych ustawień gry.

- Aktywuj automatyczne ulepszanie broni przez CPU laboratoryjnego
=> Ten punkt menu należy zaznaczyć w razie potrzeby. Do aktywacji konieczny jest wbudowany na statku CPU NC-AWB.

- Pokazuj listwę ze szkodami
=> Jeśli usuniesz zaznaczenie tego punktu, paski osłony i hitpoints Twojego przeciwnika nie będą dla Ciebie widoczne. => Generalnie punkt ten powinien zostać zaznaczony, ale funkcji tej nie potrzebujesz w GALAXY GATES i tutaj możesz ją wyłączyć.

- Pokazuj wszystkie lasery
=> Jeśli zdezaktywujesz ten punkt, podczas ataku będzie się pokazywał tylko jeden laser. => Zalecamy dezaktywację.

- Pokazuj eksplozje
=> Jeśli wyłączysz tę funkcję, przeciwnik eksploduje po zestrzeleniu bez animacji eksplozji, a więc niezbyt spektakularnie, jednakże z mniejszym „wysiłkiem” dla Twojego komputera. => Zalecamy dezaktywację.

- Pokazuj nazwy graczy
=> Wyjaśniać tu chyba nic nie trzeba, ważna jest jednak możliwość odróżniania przyjaciół od wrogów, dlatego też => powinno zostać włączone, ale nie jest potrzebne w GALAXY GATES.

- Pokazuj ikony firm
=> Ta sama kwestia, co w przypadku nazw graczy => powinno zostać włączone; w GALAXY GATES nieważne, a więc można spokojnie wyłączyć przed skokiem w nieznane.

- Pokazuj gwiezdny pył w formie przezroczystej
=> Jeśli ta funkcja jest zaznaczona, to pył jest przezroczysty; gdy ją wyłączysz, pył jest biały jak śnieg. => Zalecamy dezaktywację, szczególnie w GALAXY GATES

- Pokazuj surowce
=> Po wyłączeniu tego punktu menu surowce na mapie nie będą widoczne. Każdy wyświetlany kamień wymaga większego „wysiłku” od Twojego komputera, dlatego, po zakończeniu misji zbierania surowców, zalecamy jak najbardziej dezaktywację tej funkcji!

- Pokazuj skrzynki bonusowe
=> Także tutaj nie trzeba nic wyjaśniać. Skrzynki zna i zbiera zapewne każdy, dlatego => funkcja powinna zostać włączona. W GALAXY GATES jednakże niepotrzebna, dlatego można zdezaktywować.

- Pokazuj NPC/przeciwników
=> Nie ma co tłumaczyć => powinno zostać włączone

- Pokazuj wrota międzygalaktyczne
=> Gdy odznaczysz tę funkcję, wrota będą widoczne jedynie w formie białych kwadratów, a animacja skoku nie będzie widoczna wcale. W razie problemów => zalecamy jak najbardziej dezaktywację!

- Pokazuj wyrastające ilości trafień
=> Kto może zrezygnować z tej funkcji, powinien ją wyłączyć, bo to też spory „wysiłek” dla komputera. Jednakże bez tych liczb ciężko jest stwierdzić, jakie szkody powstają podczas walki. Jednakże => zalecamy dezaktywację, gdyż w Galaxy Gates zajmuje za dużo pamięci operacyjnej.

- Pokazuj wiadomości o statusie
=> Gdy ta funkcja jest wyłączona, nie pokazują się czerwone informacje o ataku lub zestrzeleniu w lewym górnym rogu okna gry. Ale informacje te nie są bez znaczenia, dlatego => powinny zostać włączone, ale nie w Galaxy Gates.

- Pokazuj czat
=> Jeśli tu usuniesz zaznaczenie, będziesz mógł wprawdzie otworzyć okno czatu, ale nie będziesz widział tekstu i sam też nie będziesz mógł pisać => decyzja o (dez-)aktywacji zależy od tego, czy czatujesz podczas gry czy nie; ale w GALAXY GATES możesz spokojnie zdezaktywować, bo tam czatu nie potrzebujesz.

- Muzyka
=> W tym miejscu też raczej nie musimy nic tłumaczyć. I tu => zalecamy jak najbardziej dezaktywację.

- Efekty dźwiękowe
=> Jeśli zrezygnujesz z efektów dźwiękowych, nie będziesz słyszał strzałów ani eksplozji. Jeśli gra bez efektów dźwiękowych lepiej chodzi => zalecamy oczywiście dezaktywację.

- Pokazuj amunicję/hitpoints/osłony w liczbach
=> Ponieważ liczby informują Cię dokładniej niż pasek bez liczb => powinno zostać włączone (choć bez względu na ustawienie możesz zmieniać widok klikając na pasek/liczby).

- Pokazuj drony
=> Jeśli ten punkt jest aktywny, to drony należące do statku widoczne są wokół niego i wyglądają inaczej w zależności od levelu. Jeśli wyłączysz ten punkt menu, to drony przedstawione będą w formie malutkich kwadracików pod nazwą gracza, przy czym drony Flax odróżniają się od dronów Iris kolorem => zalecamy jak najbardziej dezaktywację.


3. Szybsze działanie gry

Jeżeli chcecie trochę sobie przyśpieszyć grę można wpisać serwery darkorbit do pliku HOSTS.
Szybciej jest odczytywana nazwa DNS (www.darkorbit.com,pl1.darkorbit.com)

Plik znajduje się w: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
Plik hosts otwieramy za pomocą notatnika. Następnie wpisujemy lub wklejamy:

62.146.191.245 ns1.bigpoint.net
62.146.190.5 ns2.bigpoint.net
216.151.180.15 ns3.bigpoint.net
62.146.187.21 pl1.darkorbit.com

Miedzy adresem IP a nazwą domeny robimy 2 TAB'ulacje.

Zapisujemy (ctrl+s lub po prostu zapisz).

Później możemy zrobić czyszczenie pamięci DNS na naszym kompie za pomoca komendy: ipconfig /flushdns
jeżeli dobrze wykonamy polecenie powinien pojawić się komunikat:

Konfiguracja IP systemu Windows

Pomyślnie opróżniono pamięć podręczną programu rozpoznawania nazw DNS.

Nie jest to rozwiązanie które w 100% ma zapobiec występowaniu lag'ów ale czasami pomaga np: szybsze przechodzenie miedzy zakładkami labo,klan,handel (szybsze wchodzenie ofert).

Gra jednak szybciej chodzi na systemie linux - mniej jest obciążony procesor i pamięć.


4. Minimalne wymagania sprzętowe


W DarkOrbit ważne jest, abyście mieli zainstalowaną zawsze najnowszą wersję Flash Player. Także wszystkie pojawiające się aktualizacje przeglądarki powinny być instalowane. Tylko w ten sposób macie gwarancję, że gra będzie działać prawidłowo.

Minimalne wymagania

Procesor: 1000 Mhz
Pamięć RAM: 128 MB RAM
System operacyjny: brak wytycznych
Karta graficzna: 16MB
Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 6 (lub nowsza) lub Mozilla Firefox
Software: Flash Player 9

Zalecane:

Procesor: 2 GHz
Pamięć RAM: 1 GB RAM
System operacyjny: Windows XP (lub Vista)
Karta graficzna: 32MB
Przeglądarka: Internet Explorer 7
Software: najnowsza wersja Flash Player


Przy minimalnych wymaganiach sprzętowych można grać, ale gra może „przycinać”, czyli powstaja lagi.

Musicie tu rozróźnic 2 rodzje lagów

1. lagi ze względu na łącze - objawy - przemieszczasz sie po planszy skokowo, nie możesz nikogo dogonić, przy ataku masz "poza zasięgiem", długie ładowanie sie galaktyki, problemy ze skakaniem przez portale

- brak rozwiązania problemu ...

2. lagi ze względu na słaby komputer - objawy - statek reaguje dopiero po chwili, klikamy na przeciwnika i nie możemy go namierzyć, przy większej ilości obiektów na planszy gra widocznie zwalnia,

aby sprawdzić czy nasz komputer wyrabia wciskamy przy włączonej grze klawisze
ALT + CTRL + DEL (uruchomi się Menadżer zadań Windows) i wchodzimy w zakładkę WYDAJNOŚĆ ... w stosownym miejscu widać UŻYCIE PROCESORA ... powyżej 60% gra będzie mulic

- największy wpływ ma tu procesor i ilość pamięci
- w pewien sposób pomaga także wyłączenie widoczności dronów, przezroczystego tła i laserów. (aczkolwiek nie na wiele to pomaga)

AUTOR: SMOD_Adii

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przeliczanie skali mapy heroina do palenia the cast over mu mu online pun www.pw-b12.pun.pl